Αγαπητέ Πρόεδρε Γιάννη Πλακιωτάκη,
Κύριοι βουλευτές,
Κύριοι Δήμαρχοι,
Κυρίες και Κύριοι,
Δεν θέλω να καταχραστώ χρόνο με την παρέμβασή μου, θέλω στην ουσία να κάνω μία και μόνη επισήμανση:
Για τον ευρύτερο Πειραιά και τα νησιά μας, Τώρα είναι η Ώρα.
Είναι εξαιρετικό το timing που γίνεται αυτή η συζήτηση και δείχνει το πως η ΝΔ αφουγκράζεται σωστά τη συγκυρία και τις ανάγκες της.
Το θετικό momentum για τον ευρύτερο Πειραιά είναι ασφαλώς το μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα που εξαγγέλθηκε για το λιμάνι. Είναι καλοδεχούμενο, υπηρετεί αυτό που πάντα οραματιζόμασταν, να αναδειχθεί ο Πειραιάς σε Διεθνές Διαμετακομιστικό Κέντρο, πρέπει ωστόσο να μην μείνει απλά ένα master plan του ΟΛΠ.
Είναι ευκαιρία την ώρα που θα αλλάζει η πραγματικότητα στο λιμάνι ν’ αλλάξει και η πραγματικότητα στην πόλη και στον ευρύτερο Πειραιά, ώστε να έχουν μέρισμα από την ανάπτυξη του λιμανιού.
Αυτό σημαίνει πως απαιτείται να σχεδιαστεί με ευθύνη και σοβαρότητα ένας Οδικός Χάρτης μακράς πνοής, θα τον έλεγα ΠΕΙΡΑΙΑΣ 2035, ώστε όταν θα γιορτάζονται τα 200 χρόνια από την ίδρυση του Δήμου Πειραιά να μιλάμε για μια άλλη πόλη. Με αναβαθμισμένη την εμπορική της δραστηριότητα, με τουριστική κίνηση, με προσέλκυση επισκεπτών ως πόλος ψυχαγωγίας, με αναγεννημένη την ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, με δουλειές για τα παιδιά του Πειραιά.
Αυτό η σημερινή κυβέρνηση δεν μπορεί να το πετύχει. Στην πραγματικότητα δεν πιστεύει στην ανάπτυξη και γι αυτό την υπονομεύει. Είναι έργο της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη και όλων των Πειραιωτών που αγαπούν τον τόπο τους. Γι αυτό και όλοι μπορούν να βάλουν πλάτη και πραγματικά να κάνουμε ένα μεγάλο restart. Na δώσουμε λύσεις σε χρόνια προβλήματα ( εδώ μπορείς να αναφέρεις ό,τι θέλεις) και ν’ ανοίξουμε ένα σύγχρονο, καινοτόμο και παραγωγικό δρόμο για τον Πειραιά του 2035.
Θετικό momentum υπάρχει και για τα νησιά του Αργοσαρωνικού. Υπάρχει πράγματι μεγάλη ζήτηση για το ελληνικό τουριστικό προιόν κι αυτό βοηθάει πολύ και τα νησιά του Αργοσαρωνικού.
Κι εδώ όμως χρειάζεται προσοχή για να μη χαθεί η ευκαιρία. Τώρα που υπάρχει ζήτηση πρέπει να γίνουν επενδύσεις στις υποδομές, οι οποίες είτε είναι φθίνουσες, ούτε απλά δεν υπάρχουν. Λιμάνια, μαρίνες, ιαματικά λουτρά, δομές επισκεψιμότητας σε αρχαιολογικά αξιοθέατα. Και πάνω απ’ όλα επένδυση στην προσβασιμότητα των νησιών. Δεν γίνεται να μιλάμε για σοβαρή τουριστική πολιτική με ένα ακτοπλοϊκό δρομολόγιο! Είναι απλά τραγικό.
Όπως εξίσου τραγικό είναι για δεκαετίες τα νησιά να διψούν. Σχέδια επί σχεδίων για χρόνια, χαμένα μεταξύ εύκολων εξαγγελιών και μιας απίστευτης γραφειοκρατίας.
Πρέπει λοιπόν να λύσουμε παλιά προβλήματα και ταυτόχρονα να βάλουμε στο τραπέζι νέες φρέσκες ιδέες. Θα μπορούσαμε, για παράδειγμα, να αξιοποιήσουμε την ολοένα και πιο ανοδική τάση της κρουαζιέρας στον Πειραιά. Πάρα πολλοί τουρίστες έχουν δει την Ακρόπολη και δεν βγαίνουν από το κρουαζιερόπλοιο. Θα μπορούσαν όμως θαυμάσια να κάνουν μια ημερήσια εκδρομή σε κάποιο νησί του Αργοσαρωνικού αν υπήρχε η ανάλογη σοβαρή οργάνωση δρομολογίων όπως και η αντίστοιχη προβολή αυτής της δυνατότητας.
Παρά πολύ σημαντικό επίσης , ο τουρισμός να διασυνδεθεί με τον πρωτογενή τομέα παραγωγής και να γίνει όχημα εξωστρέφειας για πάρα πολλά φημισμένα αγροτικά προϊόντα των νησιών μας που αναζητούν διεξόδους σε νέες αγορές.
Η παραγωγή των νησιών, ο ιδιαίτερος διατροφικός πολιτισμός κάθε νησιού και ο τουρισμός είναι οι τρείς πλευρές ενός τριγώνου οικονομικής βιωσιμότητας και ευημερίας για τις τοπικές οικονομίες των νησιών και πρέπει προς τα εκεί να στρέψουμε όλα τα διαθέσιμα χρηματοδοτικά εργαλεία, με αξιοκρατία, αξιοπιστία και πλήρη διαφάνεια.
Κλείνοντας, λοιπόν θέλω να τονίσω πως η ΝΔ ανοίγει αυτή τη συζήτηση και κάνει άριστα. Ο Πειραιάς και τα νησιά μας αξίζουν ένα καλύτερο μέλλον και η ΝΔ ξέρει, θέλει και μπορεί να το κάνει πραγματικότητα.